Articole si stiri

Anunturi

Analize si rapoarte SEO

March 6th, 2012

Analiza SEO are in vedere toate actiunile intreprinse pentru a comensura gradul in care un anumit site se conformeaza normelor specifice motoarelor de cautare, pentru o plasare optima in urma unei cautari in cadrul acestora.

Orice demers SEO trebuie sa aiba ca premisa acesta analiza, ca punct de pornire in identificarea punctelor forte si slabe ale site-ului, in pozitionarea fata de concurenta si in crearea celui mai bun continut.

Analiza SEO este o activitate complexa, din punct de vedere structural, presupunand parcurgerea a doua mari etape:

A. Analiza cuvintelor cheie

Frazele cheie reprezinta combinatii de cuvinte cheie folosite de utilizatorii internetului in cadrul motoarelor de cautare (Google, Yahoo, Bing etc.) pentru regasirea de diverse informatii.
Analiza acestor fraze cheie reprezinta o etapa importanta in optimizarea site-ului, presupunand parcurgerea unor etape dupa cum urmeaza:

1. Definirea clientilor finali

Un element vital al strategiei SEO se refera la definirea publicului caruia doriti sa-i transmiteti informatiile prezente in site. Acest proces ne permite sa intelegem la un nivel mai complex activitatea dvs., ajutandu-ne nu doar sa stabilim cuvintele cheie dupa care considerati ca site-ul va fi cautat de clienti, ci si sa extrapolam acest demers din perspectiva publicului tinta, conturand astfel o serie complexa de fraze cheie.

2. Analiza concurentei

Dupa stabilirea cuvintelor cheie si a frazelor cheie, mulate pe specificul activitatii dvs. si a publicului tinta, vom cerceta strategia adoptata de competitorii directi precum si numarul acestora, regasiti dupa cautari cu diferite fraze cheie, completand si adaptand continutul site-ului in functie de informatiile obtinute.

3. Utilizarea frazelor cheie

Dupa definirea fazelor cheie urmeaza etapa de introducere propriu zisa a acestora in continutul website-ului dvs.

B. Analiza site-ului

Analiza website-ului presupune efectuarea unor teste si folosirea unor instrumente specifice SEO in vederea asigurarii faptului ca site-ul este bine conceput si se comporta optim.

Acest demers este complex si implica parcurgerea unor etape dintre care amintim analiza vitezei de accesare a site-ului, analiza design si usability si optimizarea continului.

Iata mai jos cativa dintre cei mai importanti factori care se au in vedere in cadrul unei analize SEO:
– Este site-ul prietenos cu utilizatorul ? Analiza design si uzabilitate. Viteza acestuia de incarcare este optima?
– Exista pe site prea mult java, flash sau este construit cu frame-uri ? (acestea ar putea restrictiona motoarele de cautare in a indexa toate paginile site-ului);
– Exista continut ascuns pe website? (text scris cu aceeasi culoare ca si fundalul sau cu fonturi foarte mici) – motiv de penalizare de catre motorul de cautare;
– Meniul site-ului este format din butoane sau poze ? Util este ca el sa fie format din url-uri cu text-anchor; recomandat a fi scurte si descriptive. Daca este cu poze, s-a folosit tagul « ALT » (textul alternativ)?
– Structura si modul de navigare sunt eficiente ? Eficientizarea meniurilor si link-urilor si gruparea lor pe structuri optime.
– Robots.txt si sitemap.xml sunt prezente si corect construite?
– Cate pagini din website sunt indexate ? Motorul de cautare a citit sitemap-ul? Cat pagini sunt intr-adevar indexate din cele citite in sitemap?
– Titlul si descrierea sa fie prezente si corect realizate : meta title-ul = < 70 de caractere, contine cuvinte cheie si e descriptiv? Meta description < 160 caractere (acesta nu mai conteaza ca factor de pozitionare pentru Google, insa poate atrage o rata mai mare de accesari / CTR);
– Continut duplicat vs. Continut unic; are site-ul continut suficient si relevant?
– Folosirea de tag-uri H1-H6, formatare cu bold / strong / italic – sunt folosite pe cuvintele cheie?
– Numarul si calitatea link-urilor catre site-ul dvs. : sunt suficiente ? sunt de calitate?
– Se regaseste site-ul la cautarea de cuvinte cheie sau fraze cheie relevante pe Google?
– Reputatia brand-ului este buna? (cu cat exista mai multe rezultate la cautarea dupa numele brandului pe internet, cu atat este mai bine).