Articole si stiri

Anunturi

Optimizare on-site (on page) si off-site (off page) SEO

March 7th, 2012

SEO implica o gama larga de tehnici de optimizare, avand ca scop crearea unui website prietenos cu motoarele de cautare.

Aceste tehnici diverse pot fi delimitate in doua mari categorii, SEO on-site si SEO off-site. In functie de eficacitatea cu care sunt realizate aceste tehnici motoarele de cautare stabilesc pozitionarea site-ului d-voastra in raport cu alte site-uri similare, concurente.

On-site SEO (sau optimizare on page) include toate procesele de optimizare a unui site pentru un anumit cuvant cheie sau grupuri de cuvinte cheie. Acestea cuprind operatiuni controlabile, cum ar fi plasarea strategica a cuvintelor-cheie in cadrul codului si continutului site-ului, includerea etichetele de titlu, folosirea elementelor de formatare a textului, meta-descrierile, structura URL etc. Mai amanuntit, acestea sunt descrise in pagina analiza SEO.

Off-site SEO (sau optimizare off page) include toate procesele ce au ca finalitate obtinerea de link-uri (legaturi) de la alte site-uri de pe Internet catre propriul dvs. site. Aceste procese au un grad de control mai redus si sunt diverse, amintind aici inscrierea site-ului in diverse directoare relevante, crearea de articole pe o tematica comuna cu cea a site-ului si inscrierea acestora in portaluri relevante, introducerea unui blog pe propriul site pentru a mentine contactul permanent cu clientii activi cat si cu cei potentiali, distributia continutului blogului in retelele de media sociala etc.

Toate aceste operatiuni se materializeaza in link-uri catre site-ul dumneavoastra ; cu cat acestea vor fi mai multe, cu atat mai mult creste probabilitatea de a beneficia de o pozitie ierarhica superioara in cadrul cautarilor efectuate pe diverse motoare de cautare.

In ultimul timp motorul de cautare Google ia in considerare si pozitia site-ului in cadrul retelelor sociale, aceasta devenind o alta forma de SEO off page. Crearea unei pagini pe Facebook pentru site-ul dvs. va contribui pozitiv la plasarea pe o ierarhie superioara a site-ului.

Recomandarea noastra este de a folosi sinergic aceste tehnici, ele potentandu-se reciproc. Daca efectuarea doar a optimizarii on-site (on page) in mod profesionist semnalizeaza motorului de cautare un site relevant, in cazul existentei si a altor site-uri similar optimizate, motorul de cautare are dificultati in a realiza o ierarhie obiectiva.

Diferenta o face aici optimizarea off-site (optimizare off page) care, prin numarul si calitatea legaturilor externe, permite motorului de cautare sa faca o departajare corecta.

Devine cIara asadar necesitatea de a combina armonios aceste doua tehnici esentiale pentru a obtine pozitii ierarhice superioare intr-un mediu concurential online tot mai acerb.