Articole

Anunturi

Importanta marketingului prin intermediul motoarelor de cautare

April 6th, 2012

In opinia noastra marketingul prin intermediul motoarelor de cautare (search engine marketing -SEM ) ar trebui sa reprezinte fundamentul oricarei campanii de promovare online. Pentru a justifica acesta opinie va vom prezenta pentru inceput o serie de date care va vor elimina indoielile cu privire la importanta SEM.

Este foarte important sa retinem ca:

1. Un procent de 85 % din utilizatorii de internet cauta diverse site-uri prin intermediul motoarelor de cautare

2. Dintre acestia 90% nu vizualizeaza mai mult de treizeci de rezultate ale cautarii efectuate ( trei pagini de rezultate); in cazul in care rezultatul cautarii este nerelevant prefera sa modifice termenul dupa care cauta decat sa vizualizeze mai departe rezultatele oferite de motorul de cautare.

3. Un procent de 75% dintre utilizatorii de internet au intentia de a achizitiona un produs sau serviciu cand apeleaza la o cautare pe internet.

Procentele de mai sus sunt mai convingatoare decat orice prelegere teoretica asupra importantei covarsitoare a unei campanii de marketing online prin intermediul motoarelor de cautare.
Daca afacerea dumneavoastra nu se regaseste in primele zece rezultate ale cautarii sunt putine sanse ca sa obtineti un trafic major materializat prin comenzi finalizate.

Iata de ce optimizarea site-ului dumneavoastra pentru a fi prietenos cu motoarele de cautare nu este doar o recomandare ci o necesitate.

La ora actula cel mai important motor de cautare este Google, cu un numar estimat de peste 900 de milioane de vizitatori unici lunar, comparativ cu urmatoarele doua clasate, Bing si Yahoo, ce ating 165 si respectiv 160 de milioane de vizitatori unici. *

O buna pozitionare in cadrul Google duce cu sine si o crestere a traficului catre site-ul d-voastra. Cu cat traficul va fi mai mare cu atat cresc sansele ca numarul de tranzactii finalizate sa creasca, sporind profitul companiei d-voastra.

Pe langa avantajele financiare le amintim si pe cele reputationale, determinate de o prezenta fruntasa in pagina cu rezulate a motorului de cautare. Cresterea reputatiei se reflecta imediat in cresterea increderii consumatorilor, care reprezinta un avantaj important, uneori crucial, in mediul concurential actual.

Investitia initiala facuta pentru optimizarea site-ului d-voastra se va dovedi chibzuita si fructuasa, atragand si alte beneficii pe termen lung, in afara de cele financiare.